sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Fifi-huivi

Tämä huivi on ollut puikoilla jo pitkään, eilen sain sen viimein pääteltyä. Syysflunssa painui poskionteloihin ja kaikki käsityö on ollut viikon tauolla.
Fifin ohje löytyy Ullasta vuodelta 2004.


Langanpäät on vielä päättelemättä, kuten tarkkasilmäiset varmaankin huomaavat :)



Lanka oli minulle uusi tuttavuus. Huiviin kului muutamaa kieppiä vaille sata grammaa. Olisin varmaan saanut tehtyä pari kerrosta lisää mutta silloin ei kuviot olisi menneet nätisti.




Huivi on ihanan kevyt ja ilmavantuntuinen.



 


8 kommenttia:

  1. Ihana kimalteleva huivi. Olen tehnyt tuosta langasta tuubihuiveja, ovat niin pehmoisia ja ilmavia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykästyin tähän lankaan, on niin ilmava. Toinen samansävyinen kerä odottelee puikoille pääsyä. Täytyykin kokeilla siitä tuubihuivia, kiitos vinkistä!

      Poista
  2. Aivan ihanan värinen lanka, tykkään ja se sopii hyvin tuohon kuvioon. Mä oon tehny myös tuolla ohjeella huiveja jo useamman. Täytyykin ehkä ostaa tuota lankaa ja tehdä siitäkin huivi, niitä ei ole koskaan liikaa ;)

    Mukavaa syksyn jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä olet tehnyt tästä langasta? On kyllä kaunis lanka, täytyy käydä katsomassa muitakin värejä.
      Hyvää syksyä sinullekin, olen Neulomossa lukenut kuulumisiasi :)

      Poista
  3. Kaunis! Mulla on tota samaa lankaa muistaakseni kaks kerää lilasävyistä. Uskaltaisinkohan kokeilla? Onko yhdessä kesässä lankaa 100 grammaa ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pengoin jo langat esiin. Minkä kokoisella puikolla teit huivin tästä langasta? Nyt mä taas intoilen asioiden edelle. Simpukkahuivi on koukulla ja se pitää saada ensin valmiiksi.

      Poista
    2. Anteeksi, vahingossa jäi vastaamatta ensimmäiseen kommenttiisi.
      Tein kolmen ja puolen pyöröpuikolla.

      Poista

Heipsan, toivon, että täällä blogissani kävijät jättäisivät pienen tai isommankin tervehdyksen käynnistään... Niitä on mielestäni tosi kiva lukea.

Torikävelyllä

Meidän kaupungin kauppatori on aika kuollut. Kaupunki on nostanut pysäköintimaksuja ja kävelymatkan päässä olleet maksuttomat paikat ovat ny...