sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Lätkän MM-virkkuutyö

Tykkään katsella jääkiekkoa mutta tarvitsen jotain oheistoimintaa katselun lisäksi. Kaivoin lankavarastosta kaksi kerää Aalto-lankaa ja ET-lehden lähes kymmenen vuoden takaa.

Olen virkannut tuota kesäkassia lahjaksi ja kavereiden pyynnöstä useamman, erilaisista langoista. Suosikkilankani tuohon malliin on ollut Tennessee.


Hupsista, taisi olla hieman jännittävää, alkuun pääsi virhe ja piti purkaa muutama kerros ;)


ET-lehden numero 10/2007 on pysynyt hyvin tallessa. Ohje oli joskus myös lehden nettisivuilla. Nyt en ole tarkistanut, löytyykö vielä.




12 kommenttia:

  1. Minä olen huono virkkaamaan...aloitin tuota kassia joskus vuosia sitten, pääsin hyvään alkuun kyllä mutta en vain jaksanut. Aikansa virui kaapin perukoilla ja nyt on taas langat kerällä. Mutta malli on kyllä kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas tykkään virkkaamisesta :D Mulle on käynyt neulomusten kanssa kertomallasi tavalla, etenkin jos olen kokeillut jotain neulottua huivia. Onneksi on valinnanvaraa malleissa ja tekotavoissa.

      Poista
  2. Minua ei voisi lätkä vähempää kiinnostaa. Ärsyttää vaan, kun mies huudattaa sitä telkkarista ja tiuskii muulle perheelle, kun häiritsevät katsomista.
    Kiva kassi sulla tekeillä. Et- lehdessä on monesti ollut kivoja malleja. Saan lehden ystävältäni, kun hän on itse sen lukenut.
    Aalto on kiva lanka. Tykkään virkata sitä. Just eilen sain valmiiksi siitä, minkäs muunkaan kuin Simpukkahuivin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taas on tapana katsella jääkiekkoa, en toki itsekseni täällä huutele! Tekstaillaan kavereitten kanssa pelin aikana ;) huvinsa kullakin siis.
      Tuo kassin malli on mun makuun. Aallosta en ole tehnyt aiemmin mitään. Virkkaan kolmosen koukulla, että tulisi napakkaa.

      Poista
    2. Mielenkiinnosta aloin etsiä tätä kesäkassiohjetta netistä. Löytyi ihan ET- lehden nettisivuilta käsitöistä. Onko vaikea malli virkata?

      Poista
    3. Ahaa, se on siis siellä vielä. Se malli ei ole lainkaan vaikea. Kyllä selviät siitä :)

      Poista
    4. Kiitti! Kyselinkin jo sulta omassa blogissani lankasuosituksia. Tennesseetä mulla on, muttei tarpeeksi samaa väriä.

      Poista
    5. Pohdiskelin lankavalintaa sun blogissa. Napakan saisi varmaan kalalangasta!

      Poista
    6. Ootko nyt telkkarin ääressä katsomassa Suomi- Ranska- peliä ja virkkaamassa kesäkassia? Mun mies huudattaa matsia olkkarissa.

      Poista
    7. Just tulin kirpparilta. Söin ja istun peliä katsomassa.
      Virkkuu on vielä sivussa.

      Poista
    8. Vielä lisää lankapohdintaa: tuli mieleeni Puro Batik. Sopiskohan se kesäkassiin? Sitä mulla on jemmassa.

      Poista
    9. Kokeile! Ei mun tullut mieleenkään, että sulla ois sitä jemmassa. Aattelin, että kaikki on virkattu huiveiksi ;)

      Poista

Heipsan, toivon, että täällä blogissani kävijät jättäisivät pienen tai isommankin tervehdyksen käynnistään... Niitä on mielestäni tosi kiva lukea.

Sunnuntaishoppailua

Kävimme eilen tutustumassa Orimattilan Megamyyntiareenan lankavalikoimaan. Olihan siellä vaikka mitä. Kässäpussiosastolta ostin nämä langa...